Blog

A Virág ÜZLET! Virágajándékozás a céges marketing és PR szolgálatában

Szabó Róbert
Szabó Róbert
2023.08.16 10:47
A Virág ÜZLET! Virágajándékozás a céges marketing és PR szolgálatában

Virág: marketing, márkaépítés, Pr és kommunikáció

Avagy a virág helye a cégeknél, az üzleti életben

Nézzük, hogy a virág, virágajándékozás tudatos alkalmazása milyen üzleti lehetőségeket rejt.

Lehetnek helyzetek amiket a protokoll is szabályoz, vannak alkalmak amikor a virág szinte közelező.
És természetesen ezen felül is rengeteg alkalom lehet. Hogyan használhatod cégedben jövedelmezően a virágban rejlő lehetőségeket?

Természetesen, a "hivatalos" ünnepeken felül is rengeteg alkalom lehet, amikor egy modern cégvezető, Pr-os, marketinges, HR-es tudatosan alkalmazott eszköztárának a része. A virág pontosan az az ajándék, ami nem olyan nagy érték, hogy „terhes” legyen a megajándékozottnak, ugyanakkor kutatások kimutatták, hogy hölgyek kb. 90%-a még egy év után is emlékszik arra, hogy kapott virágot valakitől (rossz nyelvek szerint arra is emlékeznek, hogy kitől nem kaptak.)


Ráadásul a virág esetében email marketinges szaknyelven szólva: 100% a megnyitási arány. Tehát biztos, hogy az üzenetünket el fogják olvasni.

A virág cégek közötti üzleti kapcsolatban
- üzleti kapcsolatok a vevők mellett legalább olyan kulcsfontosságú lehet a beszállítókkal, alvállalkozókkal történő kapcsolatépítés.
- Hivatalos, hatósági kapcsolatok

Cégen belüli kapcsolatoknál, belső PR
               Egyfajta belső marketing lehet egy cégnél, hogy a munkatársaknak jeles alkalmakkor virágot adnak (születésnap, névnap, nőnap, előléptetés, nyugdíjba vonulás, babaszületés, kerek évforduló, új iroda, részleg nyitása, betegnek jobbulást kivánni és ide tartoznak sajnos a halálesetek is, amikor a cég egy koszorút készíttet és helyez el a ravatalnál, vagy egy részvétcsokrot, kompozíciót küld az elhunyt családjának).
A megajándékozottnak mindenképpen egy külön kedvesség, figyelmesség, ami erősíti a vezetők, munkatársak közötti jó viszonyt.
Veszély!!! Ha munkatársaknak adunk ajándékba virágcsokrot, akkor mindenképpen érdemes belső rendszert kidolgozni - amit következetesen követünk is – nehogy sértődés legyen abból, hogy valaki nem kap virágot, miközben többi azonos szinten dolgozó kollégája kapott máskor...

Mit érdemes tudni a különböző alkalmakról?

A nőnap kiváló alkalom lehet, amikor egy kis plusz figyelmességgel erősítsük a cégen belüli és cégen kívüli kapcsolatokat. Lehet egy teljes VIP kontakt lista. Gyakorlatilag nem maradhat el a nőnapi köszöntés.
Előléptetés esetén főleg nagy cégeknél akár férfiak is kaphatnak valamilyen köszöntő ajándékot, ajándékkosarat, amit virággal is díszítünk. Ha a személy önálló irodát kap, akkor kaphat egy szép cserepes virágot vagy növényösszeültetést. Természetesen, egy sok sikert kívánó kártyával együtt.
Nyugdíjba vonulás esetén a búcsúztatáskor (vagy akár akkor is, ha egy hosszú ideje nálunk dolgozó jó kolléga távozik a cégtől, akivel megmarad a jó viszony) egy kedves csokor mindenképpen szép gesztus.
Névnap, születésnap. Ha a cégnél egyébként is szokás az ünnepeltek közös köszöntése, akkor egy csokor virág mindenképpen odaillő ajándék. (Tipp: középkorú hölgyek esetében az életkor feltüntetése vagy kártyára írása nem javasolt, tapintatosabb, ha kihagyjuk, helyette inkább csak a boldog születésnapot, vagy Isten éltessen szöveg kerüljön, még akkor is, ha kerek születésnapról van szó.)
Babaszületés
Új iroda, új részleg nyitása (anyavállalattól kapott köszöntő)
Jobbulást kivánó csokor. kórházban figyelembe kell venni, hogy általában kevés a hely és nincs váza. Ilyenkor egy kisebb tűzött virágtálat érdemes küldeni, aminek nem kell váza. ha tudjuk, hogy nagyobb a hely, akkor lehet nagyobb virágot is küldeni, de mindenképpen virágkosarat vagy virágtálat érdemes küldeni, aminek nem kell váza.

Egyéb virágok cégnél, irodában
- recepció dekoráció
- irodai növénydekoráció

A fentiek megtervezésére szívesen adunk ajánlatot és természetesen vállaljuk a virágkompozíciók elkészítését és kiszállítását.